ΞΕΝΟΔΟΧΟΫΠΑΛΛΗΛΟΙ ΚΕΡΚΥΡΑΣ: ΤΟΥΣ ΦΟΡΤΩΝΟΥΝ ΣΑΝ…ΜΟΥΛΑΡΙΑ, «ΞΕΧΝΟΥΝ» ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ…
«Δουλεύω από τα 15 μου χρόνια στα ξενοδοχεία. Μπορώ να τα πω «κωλάδικα»; Τα λέω έτσι, γιατί στην πραγματικότητα «κωλάδικα» είναι. Τα τελευταία χρόνια η δουλειά είναι μαρτύριο, είναι γαλέρα, είναι δουλεία. Δεν φτάνει που δουλεύουμε σαν τα σκυλιά, δεν πληρωνόμαστε κιόλας. Πρόπερσι, υποχρέωσαν τους συναδέλφους μου, να υπογράψουν ατομικές συμβάσεις. Εγώ αρνήθηκα και ζήτησα να ακολουθηθεί η συλλογική σύμβαση. Τι συνέβη; Δουλεύαμε τα 4 ρεπό μας τζάμπα και τα χρήματα που υποτίθεται ότι θα παίρναμε, κατέληγαν υπέρ… πίστεως και πατρίδας. Δουλεύαμε ακόμη και τις Κυριακές, παρά το γεγονός, ότι το πρόγραμμα που είχε αποσταλεί στην Επιθεώρηση Εργασίας, έδειχνε ότι εμείς, ως εργαζόμενοι, εκείνη την ημέρα…είμασταν εκτός ξενοδοχείου. Εργαζόμασταν όμως κανονικά. Για μερικές εκατοντάδες ευρώ λοιπόν, πληρωνόμασταν μόνο τα μισά μας ρεπό, δουλεύαμε τις Κυριακές, το προσωπικό έπαιρνε έναντι, και άλλα τέτοια ωραία. Αυτό συνεχίστηκε και πέρσι. Εμένα προσωπικά, μου χρωστούν 17 μεροκάματα από τον Οκτώβριο, επίδομα και άδεια. Εξακολουθώ να εργάζομαι στο εν λόγω ξενοδοχείο. Έχουμε συστήσει μάλιστα και δικό μας σωματείο. Τα δε, εξώδικα, που έχουμε στείλει στο ξενοδοχείο μέσω της Επιθεώρησης Εργασίας, είναι τόσα πολλά, που έχω χάσει το μέτρημα. Στις απεργίες πάντα πρωτοστατώ, γιατί πιστεύω στο δίκαιο των αιτημάτων μας. Ο συγκεκριμένος ξενοδόχος όμως μας «γράφει» κανονικά. Με σινική μελάνη που δεν βγαίνει…» υποστηρίζει στο bangladeshnews.gr, η Ελένη Αλεξάκη, ξενοδοχοϋπάλληλος στο ξενοδοχείο «Sunshine», στην περιοχή Νησάκι Κερκύρας.
Πρέπει να τους το αναγνωρίσουμε πάντως. Η… «μαχητικότητα» και η «επιμονή» τους είναι υποδειγματικές. Τι και αν παραβιάζουν συνεχώς την νομοθεσία, καθυστερώντας να καταβάλλουν τα δεδουλευμένα των υπαλλήλων τους, δηλαδή μισθούς, επιδόματα, ρεπό. Τι και αν «ξεχνούν» να κολλήσουν ένσημα ή κολλούν λιγότερα από τα νομίμως καθορισμένα…Τι και αν οι ώρες εργασίας της πλειοψηφίας του προσωπικού, ουδεμία σχέση έχουν, με τα προγράμματα που αποστέλλονται στην Επιθέωρηση Εργασίας…Τι και αν «ξεζουμίζουν» αλλοδαπούς μαθητές προκειμένου να συμπιέσουν δραματικά το κόστος εργασίας, διατηρώντας στον «πάγο» τους επαγγελματίες ξενοδοχοϋπαλλήλους, με σκοπό να τους πιέσουν, έτσι ώστε αποσπάσουν τα περισσότερα δυνατά οφέλη. Παρά το γεγονός ότι έχει υπογραφεί κλαδική σύμβαση, η οποία καλύπτει τους ξενοδοχοϋπαλλήλους που ανήκουν στο οικείο σωματείο, με ένα… μυστήριο τρόπο, οι ατομικές συμβάσεις συνεχίζουν να παραμένουν ενεργές και στο προσκήνιο. Εξαίρεση, από όλο αυτό, το «λαμπρό» σκηνικό, δεν θα μπορούσαν να αποτελούν και οι ξενοδοχοϋπάλληλοι της Κέρκυρας, οι οποίοι υφίστανται με την σειρά τους, όλη την γκάμα εργοδοτικών αυθαιρεσιών που ταλαιπωρεί τους συναδέλφους τους πανελλαδικά. Όπου ανθεί ο τουρισμός, δεν ανθούν μόνο τα κέρδη, συνοδεία πρακτικών που αποσκοπούν στην μεγιστοποίηση τους, αλλά και οι παρανομίες, ο εξαναγκασμός, ο φόβος. Οι εργοδότες γνωρίζουν καλά, πως οι εργαζόμενοι, ελέω μνημονίων και κρίσης, «καίγονται» για το μεροκάματο. Είναι πρόθυμοι να το δώσουν, ζητώντας βέβαια ανταλλάγματα, που δεν αποσκοπούν μόνο στην εντατικοποίηση των ρυθμών εργασίας. Την ίδια ώρα πάντως, ο πρόεδρος του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων, Σταμάτης Πελάης, υποστηρίζει πως η Ομοσπονδία Ξενοδοχοϋπαλλήλων, τα έχει κάνει «πλακάκια» με τους ξενοδόχους, καθώς η κλαδική που υπεγράφη, είναι «βολική» για τους επιχειρηματίες οι οποίοι επιδιώκουν…χαμηλά μεροκάματα άνευ αγωνιστικών κινητοποιήσεων…
ΘΕΛΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ, ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΟΜΩΣ «ΨΙΧΟΥΛΑ»…
«Εντατικοποιούν τους ρύθμους εργασίας. Θέλουν να βγαίνει όλο και περισσότερη δουλειά, την οποία όμως φορτώνουν σε όλο και λιγότερους. Υπάρχει μια συνεχής παραβίαση των προγραμμάτων εργασίας και των ωραρίων. Σημειώνεται καθυστέρηση δεδουλευμένων σε μεγάλη έκταση, καθώς και σειρά παραβιάσεων της κλαδικής σύμβασης που έχουμε υπογράψει. Οι παραβιάσεις αυτές σχετίζονται με το ύψος των μισθών, τις άδειες και τα επιδόματα. Υπάρχουν ξενοδόχοι που οφείλουν μισθούς από 2 έως 5 μήνες, υπάρχουν δεδουλευμένα που δεν έχουν καταβληθεί από προηγούμενες σεζόν. Ευτυχώς αυτές είναι μεμονωμένες περιπτώσεις, ενώ άλλες υποθέσεις εκκρεμούν στα δικαστήρια. Τι κάνουν οι ξενοδόχοι από την πλευρά τους; Προσπαθούν να κερδίσουν όσο το δυνατόν πιο πολλά, με το λιγότερο δυνατό κόστος. Η τακτική αυτή βέβαια, έχει και τις επιπτώσεις της, όσον αφορά την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Η Επιθεώρηση Εργασίας είναι υποστελεχωμένη και οι 3 υπάλληλοι της δεν επαρκούν σε καμία περίπτωση για να ελέγξουν όλα τα ξενοδοχεία και τις τουριστικές επιχειρήσεις. Και να ήταν όμως επαρκώς στελεχωμένη, δεν θα είχε καμιά διαφορά, αφού το νομοθετικό πλαίσιο δεν βοηθά καθόλου. Αν κάποιος ξενοδόχος καθυστερήσει να πληρώσει τους υπαλλήλους του, ο Επιθεωρητής Εργασίας έχει δύο επιλογές: Είτε να υποβάλλει μήνυση, είτε να του καταλογίσει πρόστιμο. Τι συμβαίνει στην πραγματικότητα; Στην περίπτωση της μήνυσης, όταν γίνει το δικαστήριο, πληρώνει και αθωώνεται. Στην περίπτωση του προστίμου, επικαλείται μια αστεία δικαιολογία, και καταλήγει, στις περισσότερες των περιπτώσεων, να πληρώσει το 20% και να ξεμπερδεύει» δηλώνει στο bangladeshnews.gr, ο πρόεδρος του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων, Σταμάτης Πελάης.
ΚΑΝΟΥΝ ΟΤΙ ΠΕΡΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΩΣΟΥΝ ΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ…
«Kρούσματα ανασφάλιστης εργασίας; Έχουμε ουκ ολίγα, αλλά καταφέρνουμε και τα κρατούμε σχετικά περιορισμένα, λόγω των συνεχών μας κινητοποιήσεων. Δίνουμε μάχη, συνεχή μάχη. Αντιμετωπίζουμε επίσης το πρόβλημα, αρκετοί ξενοδοχοϋπάλληλοι να απολύονται, αλλά να μην επαναπροσλαμβάνονται από τους ξενοδόχους, παρά το γεγονός, ότι η αίτηση επαναπρόσληψης έχει προωθηθεί μέσω του σωματείου. Αντιθέτως, οι ξενοδόχοι προτιμούν να προσλαμβάνουν εργαζόμενους από 18 έως 25 ετών, προκειμένου να τους πληρώνουν τα 511 ευρώ μεικτά».
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΑΛΣΑΜΙΔΗΣ